Zespół Szkół Specjalnych nr 11

bip_logo

Pełną parą

Spotykamy się w tańcu. Aby choć przez chwilę popatrzeć sobie w oczy, wymienić uśmiechy,  pobyć ze sobą. Bo nie ma świata osób z niepełnosprawnością i tego drugiego, równoległego, należącego do osób zdrowych. Jest jeden świat – nasz wspólny i to jak będzie wyglądał zależy od najprostszych gestów.
 W obszarze tańca nie ma ruchu sprawnego i niepełnosprawnego, jest natomiast prawdziwy i fałszywy, twórczy bądź odtwórczy, organiczny – będący życiem lub jego kalką.
Spotykamy się w tańcu. On jest platformą poznania, rozmowy i wzajemnych inspiracji. A wszystko po to by tworzyć wspólny świat.
Projekt „Pełną Parą” składa się z 4 części. W październiku uczestnicy projektu: uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych nr 11 i Katolickiego Liceum Montessori wspólnie obejrzeli fragmenty spektakli teatru tańca  ze szczególnym uwzględnieniem inkluzywnej (włączającej ) jego roli oraz wysłuchali wprowadzenia Dominiki Szali-Wentland. Następnie wzięli udział w warsztatach z trzech gatunków tanecznych: flamenco (Kaja Będkowska-Klar), tańca współczesnego (Aleksander Kopański) i improwizacji w tańcu (Marta Pietruszka). Na tym etapie praca odbywała się w obrębie grup szkolnych tak, aby uwolnić jak największy potencjał z uczestników projektu. Kolejnym etapem była praca w parach, które tworzyli uczniowie z ZSS nr 11 z uczniami LO. Istotną rolę pełniła tu osoba asystenta, który wspierał działania w parach. Wtedy to uczestnicy mieli szansę realnie spotkać się, wspólnie popracować jak również porozmawiać.
Dziś po blisko 3 miesięcznej pracy jesteśmy, by podzielić się częścią tej wspólnej drogi.
Zapraszamy!

Skip to content